مشاور کنکور

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

لینک دوستان

امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5
    بازدید ماه : 74
    بازدید کل : 104968
    تعداد مطالب : 27
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 1

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 27
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 5

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 5
    بازدید ماه بازدید ماه : 74
    بازدید سال بازدید سال : 254
    بازدید کلی بازدید کلی : 104968

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.236.19.251
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

نقش تحلیل آزمون در فرایند یادگیری

مقدمه:
همانطور که می دانید در پزشکی برای درمان بیماری ها فرایند زیر را انجام می دهند:

شناسایی  ←   تشخیص   ←   درمان

مثلا برای شناسائی از عکس، بازی و آزمایش استفاده می کنند نتیجه آزمایش را تحلیل می کنند تا بیماری تشخیص داده شود و بعد از آن درمان آغاز می شود پس از مدتی مجددا فرایند شناسائی تکرار می شود و خروجی آن تحلیل می شود تا نقش و میزان تأثیر درمان مشخص شود و در صورت نیاز، تغییراتی در روش درمان انجام می دهند، برای یادگیری هم همین فرایند انجام می شود.

تدریس و آموزش یک مطلب   ←  مطالعه دقیق و یادگیری مطلب آموزش داده شده   ←  آزمون و سنجش کیفیت یادگیری

تحلیل نتایج آزمون و شناسائی نقاط ضعف و قوت:

اگر بعد از سنجش، تحلیل آزمون انجام نشود و نقاط ضعف و قوت دقیقا مشخص شوند انگار از آزمون استفاده ای نشده است در مقایسه با مثال بالا مثل کسی می ماند که به بیمارستان مراجعه می کند و عکس برداری و آزمایش های لازم را انجام می دهد اما برای تحلیل این آزمایش ها، شروع درمان به پزشک مراجعه نمی کند. شاید با این مثال جایگاه ویژه تحلیل آزمون را متوجه شده باشید در این متن به شیوه تحلیل آزمون و نکاتی که باید به آن توجه داشت را بررسی می کنیم.

نکاتی که در هنگام تحلیل آزمون باید به آن توجه داشت:

1- بعد از برگزاری آزمون چند دقیقه ای استراحت کنید که، آمادگی ذهنی برای تحلیل آزمون داشته باشد و کم حوصله نباشید.
2- بعضی از دانش آموزان به محض اینکه متوجه می شوند سؤال را به درستی پاسخ داده اند دیگر جواب تشریحی را نگاه نمی کنند این کار جلوی افزایش اطلاعات شما را در آن موضوع می گیرد سعی کنید نگاهی اجمالی به پاسخ تشریحی سؤال بیاندازید گاهی با یک رابطه جدید و یا نکته جدید آشنا می شوید اینکار باعث می شود نهایت استفاده را از آن سؤال ببرید و چیز جدیدی یاد بگیرید.
3- اگر سؤالی را رها کرده اید دو حالت دارد یا اینکه به کل از حل آن ناامید بوده اید و یا اینکه پس از مقداری تلاش از حل آن صرفنظر کرده اید هنگام تحلیل سعی کنید به صورت کامل حل سؤال را نگاه نکنید. صرفا ایده حل را نگاه کنید و سعی کنید خودتان سؤال را حل کنید با اینکار جلوی تنبل شدن ذهنتان را می گیرید و پس از مدتی صرفا یک جرقه کوچک برای حل هر سؤال کافی است تا بتوانید پرسش ها را حل کنید.
4- اگر سؤالی را به اشتباه پاسخ داده اید:
1-4 – مبحث آن سؤال را دقیقا مشخص کنید
2-4 – دلیل نادرستی پاسختان را مشخص کنید. مثلا یکی از دلایل زیر :
الف : اشتباه محاسباتی
ب : اشتباه دیدن عددهای صورت مسئله
ج : تصور نادرست از یک مفهوم یا یک مبحث
3-4 – کاری کنید که این اشتباه دیگر تکرار نشود.
مثلا اگر اشتباه محاسباتی کرده اید خودتان را مجبور کنید که حدود 10 مسئله محاسباتی از آن مبحث حل کنید اگر مفهومی را به خوبی متوجه نشده اید باید آن مطلب را دوباره بخوانید. در کل تلاش کنید آن اشتباه دیگر تکرار نشود هر چقدر برای اینکار وقت بگذارید ایرادی ندارد یعنی درمان به خوبی انجام شده است.
5 – اگر پاسخ دهی به یک سؤال را به درستی شروع کرده بودید اما نتوانسته اید حل را تا پایان ادامه دهید حتما روی آن سؤال وقت زیادی بگذارید و به راحتی از آن رد نشوید اینکه روش حل سؤال را درست تشخیص داده اید یعنی توان حل آن سؤال را داشته اید پس سعی کنید ضعفتان را دقیقا مشخص کنید که چرا نتوانسته اید به حل درستتان ادامه بدهید از تحلیل سؤالات این پرسش ها جایگاه ویژه ای دانرد حتما سعی کنید ضعفتان را در آن موضوع برطرف کنید.
6- در برخی کتاب ها برای هر سؤالی فرمول و رابطه جدید ارائه کرده اند این رابطه ها در حالت ها بسیار خاصی قابل استفاده هستند تجربه نشان داده در کنکور سراسری اغلب سؤالاتی مطرح می شود که نیازی به حفظ بودن این روابط نیست پس برای حفظ کردن این روابط دقت و انرژی تان را صرف نکنید تلاش کنید روش بدست آوردن آن رابطه را متوجه شوید صرفا همین نکته کافی است.
7- در برخی جواب های تشریحی شاهد مشکل ها، تصاویر و یا رابطه های بسیار زیبائی هستیم که حاصل تجربه معلم ها و دبیران با تجربه است این شکل را حتما در خلاصه نویسی هایتان اضافه کنید مثل یادیارها (ملخ ها: کتاب های عطار)
امیدواریم از این به بعد پس از آزمون تحلیل آنرا جدی بگیرید و نکات جدید و اطلاعات جالبی به دانسته هایتان اضافه شود.


تاریخ ارسال پست: جمعه 8 آبان 1394 ساعت: 6:31
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

راه های تقویت حافظه

تقویت حافظه دو قاعده اصلی دارد؛ گوناگونی و کنجکاوی. وقتی انجام دادن بعضی از کارها برای شما عادی می‌شود، یعنی آنقدر آن ها را انجام می‌دهید که آنها جزء طبیعت شما می‌شوند، باید آنها را عوض کنید

به عنوان نمونه، اگر آنقدر جدول حل کرده‌اید که حتی توی خواب هم می‌توانید این کار را انجام دهید، موقع آن است که خود را به چالشی جدید بکشانید تا بتوانید توانایی مغزتان را به بهترین نحو پرورش دهید. کنجکاوی در محیط اطراف و جهان اطرافتان، اینکه آنچه در اطرافتان می‌گذرد، چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه شما می‌توانید آن را بفهمید باعث می‌شود مغزتان با سرعت بالاتر و موثرتری فعالیت کند. به کار بستن مواردی که در این مطلب آمده است، به شما کمک می‌کند به خواسته‌ای که درباره پرورش هوش و حافظه‌تان دارید، برسید.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 28 آذر 1392 ساعت: 9:44
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

اصول اساسی تست زدن

 

داوطلبانی که در آزمونهای مختلف شرکت می کنند همیشه از عدم هماهنگی در مدت زمان آزمون و تعداد سوالات شکایت دارند بعضی افراد مدت زیادی را صرف یک تست می نمایند و در انتهای زمان آزمون هنوز تعدادی از سوالات را نخوانده اند .

 گروهی نیز به خاطر ترس از کمبود وقت خیلی از سوالات را سطحی خوانده و سریع جواب می دهند و نه تنها نمره مثبت نمی گیرند بلکه به دلیل نمره منفی بسیاری از آزمونها دچار ضرر می شوند و جالب است که این افراد معمولا در انتها وقت اضافه نیز می آورند مطلب زیر به بررسی این موضوع پرداخته است

 نکاتی که در تست زدن اهمیت دارد و لازم است در آزمون تستی رعایت شود در چهار نکته زیر خلاصه می شود :


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 25 آذر 1392 ساعت: 11:31
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

دانلود آهنگ ریلکشیشن relax

دانلود آهنگ ریلکشیشن


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 14 آذر 1392 ساعت: 10:41
می پسندم نمی پسندم

چند راهکار برای افزایش کارایی مطالعه


1. با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید.

اگر برنامه ریزی زمان­بندی شده­ای برای خود نداشته باشید، هر چقدر هم که درس بخوانید و نمره خوب بگیرید، هیچ­گاه متوجه جایگاه خود نمی شوید. متوجه نمی­شوید در چه اوقاتی، چه درسی را بهتر می­فهمید و یاد می­گیرید. متوجه نمی­شوید چه زمان­هایی را بی­خود از دست داده­اید و اصلاً تشخیص نمی­دهید که چه درسی را به چه روشی بخوانید. پس یک برنامه­ریزی زمان­بندی شده هر چقدر هم ساده،خیلی چیزها مشخص می­کند.

 2. محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید.

بهترین مکان برای مطالعه میز شخصی و اتاقی جدا از جریان­های غیر درسی است. بهتر است میز مطالعه در کنج اتاق قرار داشته باشد به طوری که شما رو به دیوار قرار بگیرید. از اطراف میز کار خود هر چیزی که حواستان را پرت می­کند بدارید. تمام وسایل مورد نیاز برای مطالعه را روی میز قرار دهید تا هنگام


تاریخ ارسال پست: شنبه 13 مهر 1392 ساعت: 10:11
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

حافظه مان را چگونه تقويت نمايم؟

حافظه مان را چگونه تقويت نمايم؟

 

وجه یکی از مؤلفه‌های عمده حافظه است. به منظور آن که اطلاعات از حافظه کوتاه مدّت به حافظه بلند مدّت منتقل گردند، شما باید به طور فعّال به آن‌ها توجه کنید.
۱۰ راهنمائی موثر برای تقویت حافظه
روان‌شناسان شناختی، به روش‌های مختلفی دست یافته‌اند که می‌تواند به نحو چشمگیری حافظه شما را تقویت کند. راهبردهایی مانند بسط، مرور ذهنی و وسایل یاد یار می‌توانند به شما در بهتر به خاطر سپردن آنچه مطالعه می‌کنید کمک کنند. به خدمت گرفتن چند تا از این راهبردهای اثبات شده در هنگام مطالعه می‌تواند تفاوت بارزی در عملکرد درسی و نتایج امتحانی شما به وجود آورد.
در این زمینه، دو تا از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید بکنید، یکی اجتناب از حفظ کردن و با عجله آماده شدن برای امتحان و دیگری یک خواب خوب شبانه است. پژوهش‌ها نشان می دهد که شب تا صبح درس خواندن، روش بسیار غیرموثری برای یادگیری معلومات جدید است و خواب می‌تواند به استحکام حافظه و عملکرد بهتر در امتحان کمک کند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 13 مهر 1392 ساعت: 10:6
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

سبک های یادگیری

۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩


تاریخ ارسال پست: شنبه 13 مهر 1392 ساعت: 10:0
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مشکلات عاطفی و اجتماعی نوجوانان

با توجه به ويژگيهاي خاص نوجواني ، اين دوران با مشکلات خاص خود نيز مواجه است. برخي از اين مشکلات شيوع بيشتري داشته و گاه نيازمند مداخله کمتري هستند، اما برخي ديگر در حد يک ناسازگاري ، يک بيماري و يا اختلال رواني اجتماعي قابل توجه بوده و نيازمند اقدامات مداخله‌گرانه هستند. فراهم نبودن شرائط تربيتي مناسب ، عدم آشنائي اوليا و مربيان با نيازها و ويژگيهاي نوجوان و کودکي مشکل‌دار علل اساسي بوجود آمدن مشکلات دوران نوجواني هستند.
با توجه به اينکه اين دوره نيز اهميت شايان توجهي در زندگي آينده و بزرگسالي فرد دارد و بسياري از انتخابها و تصميمها در اين دوران انجام مي‌شوند، پيشگيري از بروز مشکلات و درمان آنها به توجه و تاکيد فراواني نياز دارد. شناخت اين مشکلات شايد بعد از شناخت ويژگيها و نيازهاي مرحله نوجواني اولين گام موثر در کمک به نوجوان براي داشتن يک مرحله رشدي سالم مي‌باشد
.


تاریخ ارسال پست: شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 10:25
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

شصت گام جهت بالا بردن اعتماد به نفس

 

شصت گام جهت بالا بردن اعتماد به نفس

 

1- اولين گام در موفقيت «خودشناسي» است.

ابتدا سعي كنيد شناخت درستي از خود و ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي خود كسب كنيد و با توجه به اين كه هيچ كس كامل نيست، اگر ايرادي يا مشكلي داريد كه خود به تنهايي قادر به يافتن راه حل مناسبي براي مقابله با آن نيستيد و شخص قابل صلاحيتي براي مشورت نداريد، از مشاوران و متخصصين كمك بخواهيد.

 ۲- تاريك ترين زمان شب، نزديك ترين زمان به سپيده صبح است.

اين جمله را به خاطر بسپاريد و با كوچكترين ناملايمات از تلاش خود دست بر نداريد و به سادگي خود را بازنده تلقي نكنيد.

۳- بدون توجه به نتيجه كار، تمامي نيروي خود را به كار گيريد تا مسئوليتي كه به عهده شماست، به بهترين نحو انجام پذيرد. در واقع اولين هدف در انجام وظايفتان بايد،داشتن وجدان كاري، دقت و تلاش باشد. با انتخاب اين الگو، حتي اگر به موفقيت هم نائل نشويد، وجداني آسوده خواهيد داشت و لطمه اي به اعتماد به نفس شما وارد نخواهد شد.


 


تاریخ ارسال پست: شنبه 20 آبان 1391 ساعت: 10:8
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

نکاتی برای توجه والدین و معلمان

نکاتی برای توجه والدین و معلمان

1- نسبت به مدرسه برداشت مثبتی داشته باشید.
وقتی پدر می گوید : من همیشه به مدرسه علاقه مند بوده ام ، مطالبی که در مدرسه یاد گرفته ام در فهمیدن مسائل مربوطه ، زندگی و کارم کمک زیادی به من کردند ؛ غیرمستقیم به فرزندان نوجوان خود کمک می کند تا احساس مثبتی نسبت به مدرسه کسب کنند .

زمانی که مادر می گوید : بگذار مسائل و تکالیف درسی تو را ببینم ، ‌شاید در فهم سئوالات بتوانم کمک کنم . چیزی بیش از کمک به نوجوان عرضه می کند .او در حقیقت می گوید : این مهم است که تو باید خودت آن را انجام بدهی ،‌ لیکن من کمک خواهم کرد تا کاری را که باید انجام دهی ، خوب بفهمی .

2- نوجوانان را در بحث های خانوادگی شرکت دهید
خانه ای که در آن والدین و نوجوانان فرصت بیان نظرات خویش را نسبت به اشیاء و موضوعات مورد علاقه خود داشته باشند فرصت مناسبی برای یادگیری به نوجوانان می دهد که هیچ مدرسه ای نمی تواند با آن برابری کند ، نوجوانان از گفتگوهای سرغذا ، بیش از تمام مدت روز در مدرسه چیز یاد می گیرند .


 

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 15 آبان 1391 ساعت: 10:9
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

اختلال بیش فعالی یا ADHD

اختلال بیش فعالی چیست؟(1)

اختلال بیش فعالی چیست؟(1)
ADHD یا اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود 10-8 درصد کودکان را مبتلا می‌کند. کودکان بیش فعال ...

 

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 19:0
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مهارتهای ارتباط بین فردی

بعنوان مقدمه ابتدا به اهمیت داشتن ارتباط و چگونگی برقراری آن اشاره می کنیم:کسب این مهارت موجب می شود ضمن تقویت روحیه مشارکت ، اعتماد واقع بینانه ، و همکاری با دیگران ، بتوانیم مرزهای روابط بین خود و کسانی که دوستشان داریم را تشخیص و در جهت ایجاد روابط صمیمانه و دوستانه قدم برداریم و همچنین هر چه زودتر به دوستسی های نا مناسب و ناسالم خود خاتمه دهیم.پیش از آنکه مورد آسیب جدی قرار بگیریم.به مقاله ای در این زمینه بنام"به حرفهای شما علاقه ای ندارم!"نوشته دکتر دیوید برنز توجه کنید:


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 3 مرداد 1391 ساعت: 17:7
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

دیدگاه فروید

 

 

 

نگاهت را متوجه درون کن، به اعماق وجودت بنگر، یادبگیر اول خودت را بشناسی.

"زیگموند فروید"

     

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 9 ارديبهشت 1391 ساعت: 12:59
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ده اشتباهی که به مغز آسیب می رساند.

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 19 فروردين 1391 ساعت: 10:29
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

چگونه از درس خواندن نتیجه بهتری بگیریم ؟

آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید.

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 19 فروردين 1391 ساعت: 10:29
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

چگونه از رنج بردن رها شويم

100 فرصت براي تغيير در زندگي

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 19 فروردين 1391 ساعت: 10:29
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

17 راه براي تبديل شدن به يك فرد بالغ و كامل

 

شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را بر روی خود بگذارید. مگر اینکه بخواهید با یک کودک ازدواج کنید (که در این حالت "کمال" بالاجبار به شما تزریق می شود) در این حالت وقت کافی دارید که در حین رابطه رشد کرده و بزرگ شوید.روش های زیر به شما کمک می کند که راه رسیدن به کمال را آسانتر طی کنید.


تاریخ ارسال پست: شنبه 19 فروردين 1391 ساعت: 10:29
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

استرس امتحان

راه کار های مقابله با استرس امتحان

 

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 19 فروردين 1391 ساعت: 10:29
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

رازهاي موفقيت

1. موفقيت افراد بيش از آنكه به ميزان هوش آنها بستگي داشته باشد به ميزان پشتکار انها بستگي دارد.«ادیسون موفقیت را حاصل 1% استعداد و99%تلاش میداند».
2. «
  همه ما بيش از آنكه محصول خواسته خود باشيم محصول تفكرات پيرامون خويش هستيم پس بايد اين تفكرات را به سوی مثبت تقويت كنيم.» یعنی با اشخاصی مراوده وگفتگو کنیم که تاثیر مثبت بر روی ما داشته باشند.
3. « امرسون مي گويد : انسان های بزرگ كساني هستند كه مي دانند انديشه ها بر جهان حكم مي رانند.» پس به دنبال حکومت اندیشه ها باشیم نه حکو مت قدرت.


تاریخ ارسال پست: شنبه 19 فروردين 1391 ساعت: 8:15
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

خلوت انس

ما محرمان خلوت انسیم سر مپوش

 

با یار آشنا، سخن آشنا باید گفت


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 15 فروردين 1391 ساعت: 16:17
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

در بسته

 



همه روزه روزه كردن، همه شب نماز كردن

همه ساله حج نمودن ، سفر حجاز كردن
 

شب جمعه ها نخفتن ، به خدا راز گفتن

زوجود بي نيازش ، طلب نياز كردن
 

به مساجد و معابد ، همه اعتكاف جستن

زمناهي و ملاهي همه احتراز كردن
 

زمدينه تا به كعبه ، سر و پا  برهنه رفتن

 دو لب از براي لبيك ، وظيفه باز كردن
 

به خدا كه هيچ يك را ثمر آنقدر نباشد

كه به روي نااميدي در بسته باز كردن

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 15 فروردين 1391 ساعت: 16:16
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مشاوره

با یکی دو کس مشاوره کن در اموری که پر خطر بینی

کز یک آینه پشت سر بینی، وز دو آینه پیش و رو بینی

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 15 فروردين 1391 ساعت: 16:12
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مشاوره با رویکرد راه حل محور

مشاوره  با رویکرد راه حل محور
امروزه به دلیل افزایش تعداد دانش آموزان در مدرسه و کمی وقت،مشاور مدرسه نمی توانند با همه دانش اموزان ارتباط کافی داشته باشد و در حل مشکلاتشان کمکشان مند. ولی رویکرد راه حل محور چشم انداز جدیدی در مقابل مشاوران قرار می دهد.رویکرد راه حل محور که توسط دشیزر در 20 تا 25 سال گذشته مطرح شده است به عنوان نوعی از مشاوره کوتاه مدت و حساس به زمان بوجود آمد. این رویکرد با فرضیات خوشایندی شروع می شود.از جمله:1- دانش آموز سالم است2-با کفایت است3-توانایی تدوین راه حل ها را داردو...
این رویکرد بر خلاف رویکردهای سنتی به جای تمرکز بر علتها به راه حل ها و به جای مشکلات گذشته به تغییرات در آینده تمرکز دارد.
این رویکرد بر خلاف رویکردهای سنتی به جای تمرکز بر علتها به راه حل ها و به جای مشکلات گذشته به تغییرات در آینده تمرکز دارد.

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 20 فروردين 1387 ساعت: 10:22
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تیز هوشان

تیز هوشان

 

تحقیق ترمن روی تیزهوشان

بسیاری از حقایق  پژوهشهای موجود درباره کودکان تیزهوش نتیجه خدمات قابل ملاحظه لوی ترمن وهمکاران او است که یک تحقیق درازمدت برروی 1528 کودک را بنیانگذاری کرد .

خلاصه ای ازیافته های اودرباره ویژگی های تیزهوشان

1- عضو متوسط گروه ،ازنظرجسمی از یک کودک متوسط وضع بهتری دارد.

2- در زمینه  مربوط به موضوع های درسی آزمون ،  برتری تیزهوشان نسبت به کودکان غیر منتخب در خواندن،کاربرد زبان،استدلال حسابی،علوم،ادبیات وهنربود .

3- علایق کودکان تیزهوش ،چند جانبه و خود انگیخته است.


تاریخ ارسال پست: شنبه 1 فروردين 0 ساعت: 13:7
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

آموزش و پرورش کودکان تیزهوش

آموزش و پرورش کودکان تیزهوش

واقعیت تأسف آوری که در حال حاضر غالباً مشاهده می شود این است که برخی از خانواده ها گاهی بر اساس ضوابط غیر قابل اعتماد و احساسات و عواطف شخصی و احیاناً اظهار نظر افراد غیر متخصص، فرزندان خود را کودکان تیز هوش تصور می کنند و آنان را وا می دارند تا دورة تحصیلات خود را در مدت کوتاهی به پایان رسانند یا اینکه اشعار طولانی و مطالب جغرافیایی و غیره را طوطی وار حفظ کنند. بدین ترتیب، بدون توجه به هدف نهایی تربیت کودکان تیز هوش، به رشد متعادل جسمی و عاطفی آنان لطمه می زنند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 1 فروردين 0 ساعت: 12:48
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

بررسي اختلال يادگيري در دانش آموزان تيزهوش و روش هاي مشاوره با اين دانش آموزان

 

مقدمه

تيزهوشي الزاماً مساوي  پيشرفت تحصيلي نيست. بخش كوچكي از كودكان تيزهوش،عملكردي  كاملأ ضعيف دارندكه به آن ها كم پيشرفت مي گويند.در مورد اين كه چرا اين كودكان عليرغم داشتن هوش بالا در يادگيري موفق نيستند و مدرسه را ترك مي كنند، نظرات متفاوتي  وجود دارد. سيماي شخصيتي ترك تحصيل كنندگان نشانگر اين موضوع نيست كه آنها مخالف با يادگيري هستند بلكه در عوض اين ماهيت مدرسه است كه ممكن است مانع مهمي به حساب آيد (كاكاوند ،1385).

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 1 فروردين 0 ساعت: 9:56
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد